mitt jobb

Tänkte att jag skulle berätta lite
om mitt jobb o vad jag gör.

Jag bor alltså hos en familj,
Mrs H o Mr I, och tar hand om deras tre barn.
J, liten tjej på 6år,
D, pojke 5år
och P som är 3år. han har autism
men har fått så himla bra kontakt med
honom, han e världens sötaste!


Min hostmum är hemmafru
och min hostdad jobbar i NYC,
honom ser jag knappt aldrig då han åker
till jobbet innan jag går upp o oftast e jag inte hemma
på kvällarna när han kommer hem.
trivs verkligen i familjen och barnen är oftast
jätte gulliga, men ni vet ju hur ungar är..
jag har iaf fått veta att jag ska vänta mååånga
år innan jag själv skaffar några. haha.


Jag skjusar pojkarna till skolan på morgonen,
sen är jag ledig några timmar då dom e i skolan.
då passar ja på o åka till gymet.
sen börjar jag runt halv 2 igen, då ska man underhålla ungarna.
Jag måste även städa en hel del, tömma diskmaskinen, fixa tvätt,
städa tre badrum, tre sovrum, ett stort lekrum och ett terapirum.
Men jag får inte jobba mer än 45 timmar i veckan eller 10 timmar om dagen.
Oftast e jag ledig hela helgerna vilket är galet skönt!

jag trvis verkligen, hade tankar på o förlänga mitt år,
men har kommit fram till att ett år räcker gott o väl!



Kommentera här: