Norge

sådär, nu ska jag alltså tagit mitt pick och pack
och flyttat till vårat kära grannland Norge.
Närmare bestämt Oslo.


Ni kanske är lika förvånade som jag, för det gick undan kan jag lova.
Har ju sagt att jag skulle flytta hit efter nyår någon gång,
men inte trodde jag att det skulle bli dagen efter nyårsafton.

Men Vicky ringer mig på tisdagen innan och säger:
vi har jobb i Norge om vi börjar på måndag. Så vad ska man göra?
Blev att ta nästa tåg hem från Jönköping för att packa.
Något spontan men allt löser sig ju, så utan att veta vart vi skulle bo
sätter vi oss på bussen mot oslo.

Som tur är träffade ja ju några gutter från Oslo i miami i sommras,
så tog kontakt med dom så från lördag fram tills idag har vi fått bo hemma
hos Tobbe vilket va kempe snällt. Vi fick bo i ett hans rum, han bor nämligen
med mor sin och syster.Så tänk er det minsta rummet med en stor säng,
och den lilla ytan på golvet var det höga staplar med våran packning.

Och lilla Tobbe fick bo hos Musen som bor next door.
Så han har kört in oss till jobbet och hämtat oss varje dag,
eftersom vi bott lite utanför stan.

Vi har fått en guidad tur o oslo, varit på fest.
Inte som förfesterna hemma, här va vi ensamma med 12 killar,
varav 9 var good looking gutter. Hur nice e inte den?

Blir mkt info i detta inlägg märker jag men vad tusan,
ni vet ju inte alls vad som hänt sen jag kom hem.
har haft lite ångestattacker i norrköping så bodde mesta av månaden i Sverige
hos bror nere i jönköping :)

Men nu jobbar jag alltså med Viasat, som telefonförsäljare.
Vi säljar redan till folk som är kunder så det går bra!

och idag har vi fått ringa folk för första gången och jag sålde på första försöket!
Dessutom flyttade vi in till en tjej på vårat jobb idag i centrala Oslo,
stor fyra eller liten femma beror på hur man ser det.
Så här bor vi nu tre tjejer och en kille vilket är redigt nice.

Nu kommer lite bilder från Oslo,
vet att jag har lovat er bilder från Cali resan oxå,
men det kommer, framöver någongång!



åkte upp i berger och tog lite kort på oslo ;D






Vicky myser med tobbes hund



bärs o geggamojj





Musen och Vick ;D


haha fulaste bilden ever, men ja bjuder på den.



party


Jobbet


Så här hårt jobbade vi första dagen på jobbet. hahaha


Vår "boss" ;D haha. jag satt och rita och hector o vikcy satt o spela på mobilen. hårthårt.


Lägenheten


mitt rum


mitt rum



högt upp är vi, bor på 10e våningen med utsikt över hela Oslo. nice!


Imorrn jobbar vi kväll, men måste ändå upp skapligt för att fixa skattelapp och "personnummer" ;D

Så japp, nu börjar nya äventyr igen.  and im finaly happy again :D
(behövde typ bara lämna sverige o norpan så gick paniken över;)-)
1 Mariah (Mamma till Cornelia):

skriven

Varför fikc du panik och ångest?

2 nuffran:

skriven

klarade inte av att vara hemma bara.

kröp i hela kroppen och kunde inte va själv.

men nu försvann det så snart ja lämnade norpan :D

Kommentera här: