i have a dream..

Ær det inte meningsløst att jag sitter hær med ett jobb i Norge
som jag vet inte ær mitt drøm jobb.
Vad gør jag just nu før att nå mitt drømjobbet?
Inte ett skit..

Men det jag gør hær ær att førsøka uppfylla en annan drøm,
resa, se værlden och åka runt på æventyr med min Emsa.

Men hur lång tid har man på sig att uppfylla alla drømmar egentligen?
man ska ha mål och drømmar, men kan det bli før mycket?

Att ha mycket mål och drømmar gør inte det att man alltid
kænner en stor press på att lyckas hela, hela tiden..
Kan man ha drømmar och ændå hinna njuta av nuet?


Det vore ju ifs vældigt deprimerande att inte ha drømmar,
men nu ær det så mycket press på ungdomar och på allt vi ska gøra.
Vi ska ut o resa, vi ska ha hinna plugga och få vælbetalt jobb.
och gløm inte att man ska hinna vara ute och træffa folk och allt sådant också.

Hur fan hade dom tænkt att vi ska hinna med allt det?!

Aja, tror iaf att man inte ska fokusera før mkt på framtiden
utan att man faktiskt ska hinna njuta av liver hær och nu också.
Så ha drømmar men gløm inte att leva!

Kommentera här: