Koh Rong

Vi kom till Sihanoukville och stannade bara en natt. Och vilken natt sen.
Vi fick ett rum skitbilligt eftersom vi delade med grabbarna. och mitt i natten vaknar vi av världens smäll.

Lät som ett bombnedslag och hela rummet skakade.
Det visade sig att det var åskan som gick. Men vi blev jätterädda först innan vi fattade vad det var.

Dagen efter tog vi en 2 timmars båttur ut till ön Koh rong. Det var regnigt o blåsigt så det var riktigt stora vågor och vi blev helt dyngsura. Väl framme på ön fick vi veta att de flesta hotellen var fullbokade så Brian sprang
i förväg och fixade en bungalow för 15 dollar natten vid Treehouse bungalow.
Sista lediga dom hade så där hade vi riktigt tur.

Väl framme åt vi middag sedan låg vi i hängmattan och drack lite dricka och lyssnade på musik.
Vi beslöt oss för att gå ut men Emma var trött och ville stanna hemma.

Vi hade dock inte räknat med att de skulle stänga av strömmen vid 22.30
Så Emma var livrädd själv kvar, medans vi gick ut till en bar på ön och hade det sjukt trevligt.
Men när vi skulle gå tillbaka fanns det inget ljus och vin hade ingen lampa med oss.
Och vår bungalow är längst bort i djungeln så vi höll på att slå ihjäl oss när vi försökte hitta
stigen som ledde till hostlet. Tror det tog 1 och 1 halv timme innan vi kom hem, i vanliga fall tar det
ca 8 min. Men vi fick typ panik och visste inte vad vi skulle göra. Brian tyckte vi skulle
tända en brasa, varför vet jag inte.Men allt var ju blött så det gick inte. Vi klättrade över
klippor och alla rev upp fötter och ben så det blödde. Natta gav upp till slut så vi delade på oss,

grabbarna gav sig av in i djungeln och natta satt kvar på stranden för att vänta på hjälp.

Bara det att dom var borta hur länge som helst, så Natta trodde att hon skulle få sova ute på stranden
tills det blev ljust. Sedan kom alla dessa läskiga ljud från djungeln. Så jag trodde verkligen
att jag skulle dö. Typiskt skräckfilm, ett gäng ute på en ö, strömmen går och så delar man upp
sig och lämnar någon själv.Som tur var hittade grabbarna 2 gubbar med ficklampa som fick visa vägen för oss.
Och gud vad glada dom var när dom hittade tillbaka till mig på stranden igen.
dagen efter såg vi att vi egentligen bara var några klippor ifrån där vi bodde, men inte så lätt
när det är bäcksvart ute.Men det var en vit liten hund som följde oss hela tiden och hjälpte oss
att hitta hem igen, killarna döpte henne till Akon (som sångaren, men det betyder även tack)
hunden var med oss resten av vår tid på ön, sov tillomed i våran bungalow.
Sen kom det en annan hund som busa med Akon hela tiden och såg ut som han bet henne så honom
döpte dom till chris brown. haha

Dag 2 låg vi bara i solstolarna hela dagen, så underbart att bara vara och inte göra någonting.
Äta sova sola o bada. inte helt fel.

vi hade våran egna lilla strand

Resturangen

våran bungalow

Vi o Ryan skulle gå o käka middag lite fort tänkte vi.
men så var det happy hour så vi blev borta i 3 timmar. Och ryan började nästan gråta när han drack vatten,
förstår ni hur törstig man är då eller?
Efter några sex on the beach köpte vi med lite dricka och gick tillbaka hem för att förfesta
lite. Det hade redan blivit mörkt på vägen hem o Natta går först och ropar till emma o ryan,
hörni, här är ett stort hål vi måste gå igenom. Sekunden efter ramlar hon ner i hålet.
Alla skrattar ihjäl sig o Emma skrattar så mycket att hon också ramlar ner i hålet.

oj vi ser allt lite solbrända ut

Ryan var sååå törstig!

Skurt-Ryan!

emma tyckte det var skitkul att natta nästan välte vattnet

slappisar

Chris Brown i bakgrunden!

Akon!

lilla hundvalpen!

törstig igen

tyskan o italinaren

På vägen hem från baren tog vi ett nattdop (denna gång hade vi med oss ficklampa!)
och i vattnet där var det ännu mer självlysande saker som lös när man rörde sig.
hur coolt som helst.

3 dagen var det lite sämre väder och alla var väldigt trötta så vi vilade bara hela dagen
och grabbarna åkte tillbaka till fastlandet så vi gick bara och käkade middag sedan låg
vi på våran altan tills det var dax att sova ( 22.30 eftersom elen försvinner då) Sista dagarna såg ungefär likadana ut. Vi behövde få vila riktigt ordentligt och det fick vi också.