Vietnam

Anledningen till att vi inte kunde åka till Hong kong var pga att vi bara hade single entry till kina på vårat visum.
Hong kong tillhör inte Kina så då hade vi efter vår vistelse varit tvungen att beställa ett nytt visum till Kina för 500kr för att sedan kunnat ta tåget till Vietnam. Vi hade även kunnat flyga därifrån men vi kände inte för att lägga 1000kr eller mer på flygbiljetter så därför bestämde vi oss för att skippa Hong kong och åka direkt till Vietnam istället.

Om vi ska vara ärliga hade vi redan bokat buss till Hong Kong men tack och lov träffade vi en man på hostlet dagen innan vi skulle åka som bodde i Hong kong som berättade allt om alla regler. Hong kong har ju inte ens samma valuta som Kina..
Aja, så kan det gå. Vi kände oss dock ganska korkade när vi sedan fort sprang och
bokade om våra biljetter. Vi betalade då istället 490 kr för bussfärdena och en natt på hotell för att ta oss till Vietnam.
Allt detta bokade hostlet åt oss.

Vi tog först en buss tillbaka till Guilin och därefter fick vi byta till en annan buss som tog oss till staden Nanning.
Resan tog totalt ca 8 timmar från att vi lämnade hostlet. I Nanning möttes vi upp av en kinesiska som tog oss till hotellet.
Hon var lite speciell.. hon tyckte att Natta såg ut som Justin Biebers flickvän och sa att hon ville gifta sig med henne.

Även när vi skulle käka middag kom det en konstig äldre man och ställde sig vid oss och började prata kinesiska. Vi fattade
ingenting av vad han sa och sen efter ett tag började han sjunga och skåla med oss. Vi satt där som frågetecken. Några minuter efter han gått kommer servitören in med 2 cola burkar och en tallrik med dumplings. Då var det mannen som hade beställt in mer mat åt oss. Han tyckte nog inte vårat ris, grönsaker och vatten var tillräckligt med mat till oss. Tyvärr kan ingen av oss käka dumblings så det kändes lite fel när vi gick utan att smakat en tugga av maten.
Intressanta människor man får träffa i det här landet alltså haha!

hotellet

Vi kom fram till vårat hostel som heter Hanoi backpackers hostel.

Vi beställde mat på hostlet och såg sen att hela köket kryllade med kackerlackor, inte så frächt!

Efter maten var det beerpong som gällde, gud vad roligt det varatt få spela det igen, dock åkte vi ut direkt men vi ordnade ett eget spel och körde med två britter, då vann vi en gång iallafall. Hela hostlet var med o körde och efter turnering gick vi alla till en liten barrakt över gatan. Var en sjukt rolig kväll faktiskt.

hostlet

beerpong

Natta fokuserar

Emma hängde vid vattenpipan!