hår

Använder ju hur mycket medel som helst för att mitt hår ska bli normalt igen,
Resan genom asien gjorde mitt hår otroligt tort och slitet, jag som aldrig
brukar ha tort hår, trots massa blondering tidigare.
 
Så när jag färgade det från jätteblont till mörkt fick jag använda
reparerande shampoo istället för shampoo som behåller färgen,
det var däför jag var tvungen att färga om det i helgen.
 
Men tror att håret börjar bli lite bättre nu iallafall
 
En superbra borste som inte ska slita något på håret, fick den av Marie i födelsedagspresent,
och den är hur skön som helst att borsta håret med.
 
Min hårinpackning som jag använder en gång i vekcan, och ricinolja som jag har en gång i veckan,
låter det sitta i en timme innan jag sköljer ut det. Tar det på torrt hår.
 
Köpte detta fast shampoo o balsam på apoteket här i Oslo, det ska göra så håret växer fortare..
Visst har mitt hår växt, om det är på naturlig väg eller med hjälp av detta vet jag inte.. Tror väl mest
på det första alternativet, för känns inte som det växt fort direkt..
 
Maria nila har jag alltid i innan jag plattar/lockar håret. är värmeskyddande.
One har jag i ca två ggr om dagen, sprutar i innan jag borstar håret.
Sen silikondroppar tar jag en gång om dagen också, ger håret lite extra glans.
 
 
helt klart den bästa hårsprayen jag testat, första gången jag använder detta märke men det ska jag fortsätta med, håller verkligen i sig hela dagen.
 
 
Så fick jag även ett tips från min frisör. man kan skölja ur shampoo osv med varmt vatten,
men när man är klar ska man skölja med kallt vatten,
det gör att hårsäckarna stängs och sliter inte lika mycket på håret.
 
Och med oljan osv så upplever jag iallafall att håret börjar kännas tjockare och inte lika torrt längre. :)
 
 
 

Kommentera här: