så mycket luddiga tankar.

Och idag startar vänlighetsveckan... Veckan där vi alla ska ge varandra leenden och vara
snälla. Att vi ska behöva en speciell vecka för att påminna oss om att vara snälla o ta
hand om varandra är ju skrämmade, och det säger en hel del om världen vi lever i.
 
Är så trött på allt just nu, alla skriverier om unga vackra människor som känner att de inte passar in, som inte får den hjälp de behöver från samhället. som inte ser någon annan utväg än att ta sitt liv.
Jag är trött på signalerna vi och media sänder ut om sjuka ideal som ingen normal människa kan leva upp till. 
 Trött på instagram, facebook och alla andra socialamedier där vi försöker framstå som perfekta, där vi bara visar upp när vi reser, tränar, umgås med våra vackra vänner, en vacker fasad. Aldrig, eller iallafall inte ofta, får vi se osminakde ansikten i mjukisar, när vi slöar i soffan(tro mig, alla gör det!) där vi visar att inte heller våra liv är perfekta.
 
Vi måste våga stå emot all hets om utseende och om hur vi ska vara. Jag vet att jag skriver mycket om träning, men även det kan bli fel, det är bra för din kropp, om du gör rätt. Ät mat, träna för din skull,ingen annan, inte för att passa in. Gör det för du tycker det är kul, och för att du ska ta hand om dig.
Det är så mycket vi gör för andras skull. Stanna upp och inse att det är dit liv, och du måste lära dig att vara nöjd över dig själv. Och även fast det ser ut som att alla har perfekta liv, så är det inte så.
 
Jag tränade inte på hela förra veckan, jag kan säga att jag åt massor av skitmat och godis.
Jag kan säga att jag skiter verkligen i att det är "fel"!? Jag har kastat våran våg för jag tycker inte sånt är viktigt, det viktiga är hur jag mår på insdan. Och jag mår bra, jag kan säga att jag är nöjd över mig själv. Och självklart är jag snygg, för det är vi allehop, på vårat eget vis. Alla måste inse det. Och herregud, vi måste lära oss att glädjas av andras lycka, förstå hur mycket bättre vi skulle må då? Att hela tiden bli lycklig och glad för att folk omkring oss lyckas med något. Vi skulle ju vara glada hela tiden, underbart va?
 
Jag är även trött på Ryssland och allt homosexuellsnack, hur tusan kan ett sådant land ens få hålla i ett os?
Jag finner inga ord, och jag blir så arg. Något måste göras även där, och vi alla måste visa att vi står på andra sidan, vi står på den sidan där alla människor är lika värda, oavsett vart du kommer ifrån, vilken bakrund du har eller vilken läggning du har. Heja regnbågen!
 
Jag lovar att även jag ska förbättra mig på de socialamedierna. Jag vill inte hjälpa till att bidra till dålig självkänsla hos alla vackra, unga människor som inte har någon som helst anledning att ha det.
 
Och vänliga veckan? Tar vi hand om varandra och är snälla,
även mot folk vi kanske inte känner, hela tiden.
Så kommer vi bidra till en bättre värld. och vem vet?
Kanske dit leende räddar dagen för någon annan?
Kom igen, nu Startar vi VÄNLIGA ÅRET, så är vi bara awesome mot
alla omkring oss, så kommer vi få minst lika mycket tillbaka.
 
Nu kanske detta blev lite luddigt och svårt att hänga med,
men ni kanske förstår tanken lite? :)
Peace,over and out.
1 Emma:

skriven

<3

Kommentera här: