ska man hinna leva också?

Man kanske skulle inspereras av Puck lite, han vet hur man tar det lugnt!
 
Det här med att kunna säga nej, tänka på sig själv och hinna ta det lugnt ibland är ju viktigt.
och så sent som för två veckor sedan satt vi och samtalade om just detta och jag beslöt
mig för att jag inte kunde fortsätta jobba så mycket som jag gjort och samtidigt hinna med skolan,
plus en extra kurs på distans, samtidigt som jag ska försöka hinna med någon slags fritid.
 
Det gick dock inte så bra då jag tog på mig fyra jobbpass denna vecka med fullt hotell,
tycker verkligen att det är jättekul att jobba när det är mässor då det är mer drag och stress.
Sånt tycker jag bara är roligt, dock blir det lite mycket när jag samtidigt ska sitta 6 timmar i skolan innan. Sedan hem för några timmars sömn för att sedan göra samma sak igen dagen efter. 
Så igår tänkte jag ta en ordentlig sovmorgon innan jag skulle köra till Norrköping idag, och vilken sovmorgon sen.
A fick till och med komma in och väcka mig, 11.15!! Och jag var fortfarande helt död! 
 
Men det är skönt att komma hem till päronen för att bara vara ett tag, dock har skolböckerna fått följa med 
hem då det är C-uppsats på gång. Nu har vi kommit på ett bra ämne så bara att hålla tummarna för
att det går igenom sedan när vi får en handledare. Annars blir det ännu ett stressmoment.
 
Nej nu ska jag försöka prioritera lite annorlunda, kan ju faktiskt vara trevligt att få träffa sin sambo ibland,
hinna ordna lite i lägenheten och bara vara också. Nästa vecka ska jag fokusera på skolan och mig själv.
Det tror jag blir bra, gäller bara att påminna sig själv om att hinna ta det lugnt, är inte så bra på det.
 
Vet dock inte hur mycket egen tid man kan räkna med när det är C-uppsats, dock är jag väldigt
taggad för den. Ska bli roligt och bara fokusera på en sak och ämnet vi har hittat känns så roligt, så jag tror att det kommer bli jättebra. 
 
Nu ska jag gå en sväng med hunden, sen ska jag nog gå o lägga mig. Behöver mer sömn!
Ha det bra.
 
 
 
 

Kommentera här: