vecka 26

Herregud vad fort tiden går just nu, redan vecka 26? Tänk, snart är hon här hos oss <3
 
Krämpor: Jag mår faktiskt väldigt bra i kroppen. Bältet och tuggtabletterna har gjort underverk. Övningarna och allt man skulle tänka på för att inte belasta ojämt har nog hjälpt en hel del också. Dessutom tänker jag hela tiden på att gå långsamt och med små steg. Vilket har varit en utmaning för mig haha. Så rent allmänt har den här veckan varit väldigt skön. Väldigt trött är jag dock, men det kan ju bero på att jag inte varit ledig på länge också. 
 
 
Hänt sedan sist: Magen är större och jag har fått mer sammandragningar. Jag kan även känna bebis på dagarna nu när jag sitter still, annars har det endast varit på kvällarna när jag ska sova. Vi har börjat förbreda lite till och skrivit lista på vad som måste inhandlas. Vi ska bara htta en dag som vi kan åka till Ullared och köpa på oss allt nödvändigt (och icke nödvändigt om jag känner mig själv rätt)  :)
 
 
Vecka 26: Bebis tränar nu på att andas genom att dra in och ut fostervatten i lungorna. Hon kan nu öppna och stänga sina ögon. Hon är ungefär 35cm lång och väger melln 800-900 gram. Hon hör mycket och kan känna igen våra röster. Så nästa vecka när jag är ledig ska jag se till att vi sitter och pratar massor så hon känner sig trygg med våra röster när hon kommer.
 
 

Kommentera här: