vecka 27

Idag går vi in i vecka 27. Kan inte förstå var tiden tar vägen, har redan varit ledig nästan en vecka och på måndag börjar skola igen. Den här sommaren har verkligen flugit förbi.
 
Krämpor: Jag har inte behövt äta mina tabletter mot halsbränna på ett tag, men dricker fortfarande två glas mjölk om dagen. Skönt att det verkar ha gått över, iallafall för ett tag :) Ryggen har börjat värka lite mer men kan vara pga att jag blviit tjockare, eller för att jag haft fullt upp med ommöblering, rensning och hundkurs. Haha, kanske går över om jag vilar lite. Annars mår jag bra, men istället för halsbränna känns det som att det kommer upp direkt, om ni föstår vad jag menar. När vi var ute med Hubert fick jag stanna och kräkas lite, jag mår inte illa utan det bara kommer helt plötsligt. haha, men det är inte så farligt :)
 
 
Hänt sedan sist: Vi har shoppat lite mer bebiskläder och idag har jag rensat bland mina kläder så nu har bebis fått sig en alldeles egen byrå, så mysigt! Jag har skrivit upp vilka kläder vi har i vilka storlekar så vi vet vad vi ska köpa på oss. Förhoppningvis åker vi till Ullared i slutet av augusti. Och för första gången fick vi SE när bebis sparkar. Så häftigt att se när hela magen rör på sig! 
 
 
Vecka 27: Bebis väger ungefär 1 kg nu, och är omkring 37 cm lång.Många barn skulle överleva om de föddes nu. Tarmarna har mognat och skulle klara av att ta emot modersmjölk. Men fortfarande är barnet skört och skulle behöva mycket vård för att överleva. Lungorna har utvecklats mycket, men de behöver fortfarande mer tid för att utvecklas fullt ut. 
 
 
Tjockismagen!
 
SNart går vi in i trimester 3, spännande!

Kommentera här: