Vecka 28

Välkommen vecka 28!
 
Krämpor: Tycker fortfarande att livet är ganska bra just nu. Visst är man tung och man behöver bygga sig ett berg med kuddar när man ska sova men tycker ändå att det fungerar rätt så bra. Klockan 4 ca varje morgon är det dock dags att gå på toa sen ligger jag alltid vaken i ungefär en timme haha. Men det kan man leva med, speciellt nu när jag börjat skolan igen och inte har så långa dagar. För herregud vad skönt det är att få sova middag, en powernapp i soffan är guld värt. Jag har dock märkt att jag inte kan äta godis längre, sorligt men sant. Mår så himla illa på nätterna då, tänkte att det kanske var för jag att jag hade ätit mycket godis på kvällen men blev illamående även av lite godis så får nog skippa det helt. Förutom lite choklad ibland, hoppas verkligen inte att jag blir illamående av det också haha. 
 
Hänt sedan sist: Idag var jag och gjorde ett glukotest (Graviddiabetes test), man skulle fasta innan så fick jag komma dit och de tog blodprov, sen fick man dricka en supersöt dricka som jag hört skulle vara jätteäcklig men tyckte inte alls att den var så farlig. Kändes faktiskt bra att få dricka lite eftersom man inte skulle dricka innan. Sen fick jag sitta där i två timmar och glo. Som tur är var det en annan prego där som gjorde samma sak så vi satt och pratade i två timmar så tiden sprang förbi. Sen fick jag ta ett till stick i fingret. På måndag ska vi tillbaka till barnmorskan och då får vi veta på svaret :) Imorgon ska vi fixa faderskapsintyg hos familjerätten innan vi åker till Ullared för att storhandla inför bebis ankomst, så mysigt!!
 
Bebis: Enligt 1177 så börjar nu den tredje och sista trimestern i denna graviditet. Vilken kan innebär att humörsvänignarna kan komma tillbaka, Grattis A! bebis är ungefär 39cm och väger ca 1 kilo. Än så länge kan bebis vända på sig inne i magen men det börjar bli trångt. Förhoppnignsvis kommer hon snart lägga sig med huvudet nedåt. Nu börjar även tiden när man känner sig stor och tung. Livmodern är oftast så stor att den påverkar kroppens rörelser. Det är en kraftig tillväxt period för bebis mellan vecka 28 och 32.
 
 
 
Alltså hur söt är inte Hubert som myser med bebiskulan? Dör lite. 

Kommentera här: