vecka 29

Krämpor: Det mesta flyter på som det har gjort tidigare, men känner mig ganska stor och får ont i ryggen om jag sitter ner för länge och ont i benen om jag står upp för länge. Har även börjat känna mer ligamentsmärtor fram när jag rör mig för mycket eller sitter för länge och då kan jag knappt gå när det sätter in. Men än så länge så har det inte varit så ofta så jag hoppas på att det håller sig på avstånd :) 
 
Hänt sedan sist: Vi har varit på amningskurs och, som jag skrev i tidigare inlägg, lyssnat på bebis hjärta igen. Dessutom har vi ju handlat i princip hela Ullared så känns som vi har mycket saker på plats, fast endel saker fortfarande saknas. Jag känner även av henne mer i magen nu, man känner sparkarna och ibland tror jag att min mage är i uppror innan jag kommer på att det är bebisen som lever loppan där inne. Jag har även börjat sjunga en godnattvisa varje natt, jag kom på att om bebis känner igen min röst så kanske hon kommer ihåg sången också så den kanske lugnar henne när hon kommer. Skadar ju inte att pröva iaf ;) 
 
Bebis: Bebis väger nu ca 1,2 kg och är ungefär 40 cm långt. Bebis börjar få det lite trångt men kan fortfarande röra sig, dessutom har hon börjat drömma nu. Vad nu en liten bebis kan drömma om eftersom hon bara varit inne i magen? Spännande. Alla hennes sinnen är utvecklade och hennes sparkar kan nu börja synas tydligt utanpå magen. 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: