1 månad

Tänk att vårat lilla underverk har varit här hos oss i en månad redan. Det är ju galet vad fort tiden går. Och känns redan som om hon är så stor. Vuxit 4 cm och gått upp 900g, följer med blicken hela tiden nu och kan vända sig från rygg till sidan och tillbaka. Stora tjejen ju.

Jag måste säga att vara mamma är så mycket bättre än vad jag hade föreställt mig. Hon är fortfarande en så snäll bebis som sover bra och äter bra. Vi hade dock tre nätter i rad som var tuffa och det var självklart jobbigt, det tär på en när man inte får sova flera nätter i rad. Men smatidigt så är tre nätter på en månad inget att klaga över, men för oss som inte är vana är det klart att det är jobbigt. Men inatt var hon vaken lite över en timme och sen sov hon igen så hoppas på att der håller i sig, ammade bara en gång under hela natten.
 
Jag tycker inte heller att det har varit svårt att ställa om sitt liv. Såklart kan det vara jobbigt att hon ska äta precis när jag har bärjat göra något, och att det är jag som får ta nätterna eftersom jag ammar. Men samtidigt är det så mysigt att amma och jag hade inte velat byta det. Men det har sina fram och baksidor såklart. Av någon konstig anledning vaknar hon eller vill äta varje gång jag ska äta, eller dricka en varm dryck. Hon känner nog på sig att mamma ska dricka kaffe och då tänker hon att nej det blir inget! :) Jag hade väldig tur som fick amningen att fungera så bra på en gång utan att ha ont och sådär. Hade svårt att hitta bra positioner i början men är ju inte konstigt när man aldrig har gjort det innan. 
 
Något jag däremot måste bli bättre på är att inte bry mig om lägenheten är lite skitig och känna stress över saker jag borde göra. Jag pluggar ju också och att skriva arbete måste jag göra, men det andra måste jag lära mig att släppa på, men är inte så lätt när jag blir stressad av att det är stökigt. Så är det någon som vill komma hit och diska några gånger i veckan så hade det underlättat haha :) Men vi har ändå hunnit med att julpynta, baka lussekatter och en ordentlig storstädning sen hon kom så så farligt ser det inte ut här hemma ;)
 
 
 
 
Grattis på 1 månadersdagen älskade lilla gryn <3

Kommentera här: