Året som har gått

2017, vilket himla fantastiskt år det har varit på så många sätt och vis.
 
Januari: Året började med att min älskade A överraskade mig med att gå ned på ett knä och fria den 5e januari. Såklart fick han ett ja till svar och äntligen var vi förlovade. Strax efter utökades vår familj med en liten galen svart mops vid namn Hubert som kom och berikade våra liv med sina hyss. Under denna tid höll vi på med den sista kursen i skolan innan praktiken och jag började lite smått att planera bröllopet. 
 
 
 
Februari: Vi firade alla hjärtansdag hemma i lägenheten med god mat och dryck. (Kan hända att det exakt 9 månader senare kom en Tyra till världen haha). Annars var det mycket med skola och hundvalp som inte ville gå ute när det var dåligt väder. Jag tränade löpning för fullt eftersom jag anmält mig till halvmaran.
 
 
 
Mars: Denna månad förändrade våra liv, detta var månaden när jag plussade och vi fick reda på att vårat lilla mirakel låg i magen. Jag insåg att det inte skulle bli något av halvmaran och vi beslutade att skjuta på bröllopet ett år. Praktiken på Region Jönköping startade nu också så det var full fart med det, samtidigt som jag mådde så galet illa. 
 
 
 
April: Vi firade påsk och berättade då för våra familjer att vi väntade barn. I slutet av april gick vi in i den efterlängtade vecka 12 och strax efter släppte illamåendet och jag mådde, trots lite trötthet, väldigt bra. 
 
Maj: Vi gjorde det första ultraljudet och berättade för de närmaste vännerna att vi var gravida. Annars var det praktik som gällde på dagarna och jag sökte jobb för fullt. Jag fick till slut ett sommarjobb på Hallpressen som journalist för Värnamo Nyheter.
 
Juni: Jag fyllde 27 och dagen efter tackade för mig på praktiken. Jag var verkligen nöjd över de 12 veckorna där och hoppas på att få ett jobb där när mammaledigheten tar slut. Jag tog examen den 9 juni och fick min kandidatexamen i media och kommunikation med inriktning global communication. Jag började arbeta på Värnamo Nyheter. Vi gjorde även vårat andra ultraljud och fick reda på att det var en flicka vi väntade. Lyckan var total.
 
 
 
 
Juli och Augusti: Hade en oerhört tuff sommar med väldigt mycket jobb. Jag var borta ungefär 13 timmar om dagen och var galet trött. Hann i princip aldrig umgås med A eftersom han jobbade helger när jag var ledig. En väldigt tuff sommar för oss både men vi klarade det. Sommarens höjdpunkter var Coldplay och Håkan Hellström på Ullevi. Jag beslöt här också för att hoppa på en master utbildning inom internatinal communication för att ha något att göra fram till bebis kommer. Fick inget jobb efter sommaren vilket jag förstod med tanke på att jag endast kunde jobba ca 3 månader.
 
 
September och Oktober: Det började närma sig BF och jag fortsätter att plugga, tycker att både september och oktober gick otroligt fort. Så otroligt skönt det var att plugga när man var gravid efter att ha haft en sån tuff sommar. Folk frågade om det inte var jobbigt att plugga när man var gravid men jag tyckte det var helt fantastiskt. Man är inte i skolan så mycket och kunde välja själv när man skulle pugga, vilket passade mig bra som sov middag varje dag. 
 
 
 
November: Äntligen äntligen äntligen kom månaden vi hade väntat på sedan mars. Jag hade sjuk foglossning och sov dåligt, men tyckte ändå att det var ganska okej. Längtade dock väldigt mycket till att kunna gå promenader och träna igen. Men såklart längtade vi mest till att bebis skulle anlända. Jag försökte med allt möjligt för att få förlossningen att starta. Vet inte om det berodde på städning och tee eller inte, men en vecka innan beräknat anlände vår älskling efter en lång förlossning. Trots en tuff strart var hon såklart helt perfekt och vi kunde inte vara lyckligare. Tänk att hon äntligen var här! (Förlossningsberättelsen kan ni läsa om i tidigare inlägg).
 
 
 
 
 
 
December: Vi fick fira vår första jul som familj och hade det hur mysigt som helst. Känns som månaden bara sprang iväg, vilket är lite läskigt. Lillan växer så det knakar och vi tycker redan att hon har blivit så stor. Men månaden har varit fantastisk med massa mys med familjen. Jag har fortsatt att plugga och blir klar med första terminen i mitten av januari. Har endast varit i skolan på obligatoriska seminarier, vilket har varit två gånger i december. Så vi har varit tillsammans hela familjen, nästan varje dag. 
 
 
 
Året började med kärlek och avslutades med ännu mer kärlek. Det har verkligen varit det bästa året i mitt liv. Trots att graviditeten ibland har varit jobbig har året varit helt fantastiskt och jag är så lycklig. Jag är nu utbildad kommunikatör och mamma. Hur coolt är inte det? Jag ser fram emot 2018, då vi får följa Tyra i hennes utveckling, mysa med min fina underbara familj, och kanske få en masterexamen. 
 
Tre ord att sammanfatta året med: Kärlek, Lycka, Trötthet. 
 
 

Kommentera här: