Tre veckor

Det har varit fullt upp i veckan fram tills idag. I måndags lämnade jag Tyra för första gången, jag hade seminarie i skolan i två timmar nämligen, och det var jobbigare än jag trodde. Jag började gråta i bilen, men fick säga till A att jag inte gråter för att jag tror att inte han kan ta hand om henne. Herregud vad mycket hormoner man har. Men det gick bra, hon hade sovit hela tiden iallafall. I förrgår var hon dessutom med på sista träffen på hundkursen, och det gick jättebra. Igår var vi hos A:s kusiner för att baka pepparkakor under hela dagen, och Tyra sov mestadelen. Hon var så snäll så. 

 
Kan inte förstå att hon redan varit här i 3 veckor!? Tiden har gått så himla fort. Känns som om hon nyss kom hit, samtidig som det känns som att hon varit en del av vårt liv hela tiden. Men vilka fantastiska veckor det har varit, trots att man varit trött. Hon är sån snäll bebis som nästan aldrig är ledsen, bara när hon är hungrig eller har gaser. Så himla mysig och söt att det känns som om jag ska dö ibland när jag kollar på henne. Älskar henne så mycket att jag ofta börjar gråta när jag ser henne, hon är så fin. 
 
Men jag är så lycklig över att de första veckorna har gått så bra. Amningen kom igång direkt utan några problem, inte ens trasiga bröstvårtor. Tyra mår bra och går upp fint i vikt och växer som hon ska. Redan efter 2 veckor var hade hon gått upp till över 4kg och vuxit nästan 3cm på längden. Min starka, stora, fina tjej.
 
Tänk att det skulle vara så här fantastiskt att bli mamma. 
 
 
 
 
 
 
 
Älskade barn <3

Kommentera här: