Bättre dag

Livet känns lite bättre och lättare idag måste jag säga. Jag fick gråta ut ordentligt och bli tröstad av A när jag kom hem igår så känns inte lika farligt idag :) Kan kanske vara så att det är så mycket nytt nu och man har ingen aning om hur framtiden ser ut. Jag är nyexanmierad och lämnat högskolans trygghet, jag ska bli mamma och vi planerar för både husköp och ett bröllop längre fram i tiden. Kanske inte är så konstigt att man får lite sammanbrott ibland.

 

Jag fick även ett nej på ett vikariat som jag så gärna hade velat ha till hösten och kom endast in som reserv på kurser jag anmält mig till. Detta är skitjobbigt för mig eftersom jag är en sådan person som måste planera och veta vad som kommer att hända. Vilket jag inte kan göra nu, Jag har ingen jädra aning om vad livet har att bjuda på och jag måste nu lära mig att njuta av det också. För som jag insett tidigare så spelar det faktiskt ingen roll hur mycket jag planerar, livet händer iallafall och skiter fullständigt i mina planer. Så då är det faktiskt bara att flyta med. Jag tror ju på att allt har en mening och att jag lär känna mig själv bättre och bättre och får veta vad jag behöver jobba med. 

 

Har ju så mycket att se fram emot och jag är väldigt exalterad över det lilla livet som ligger och växer i min mage, men det är också väldigt läskit när man inte vad exakt vad som väntar än. Himla tur att jag har A som stöttar iallafall.

 
 

Kommentera här: