Bebiskläder

Vilken underbar helg vi har haft. Solen sken och vi passade på att äta lite hotellfkuost i lördags.
Sedan blev det någa timmar på stan. Vi inhandlade de första kläderna till bebis, så himla roligt!
Och så himla mycket söta saker den fanns? Jag ville typ köpa allt. Men A är ju den förnuftiga av oss
så han tyckte inte vi skulle köpa allt på en gång. Vilket låter ganska smart. haha. Vi, eller mest ja, köpte även hennes första gosedjur. Jag älskar ju grisar så därför får henne första bli en rosa liten gris. Supersöt. A tycke han skulle välja ut ett eget gosedjur och ge henne, så vi får se vad det blir :)
 
Och A var också supersöt. Han köpte massa nya kläder till mig. Jag har gnällt över att ingenting längre passar och att allt bara sitter åt och skaver. Så han slog på stort, ett par shorts, tre trosor, en amnignsbh, två amningslinén, tre långa linén och två mamma tshirts. Han är allt bra, min fina A! <3 
 
Efter lite fika åkte vi hem och sov innan det var dags för lite grillning med goda vänner. En bra lördag helt enkelt. på söndagen var det långlunch med A:s släckt, god mat och trevligt sällskap. 
 
Lilla grisen
två söta pyjamsar, vi köpte utan fötter. jag ha hört någon säga något om föter på PJs, men jag kommer inte ihåg om det var att man ska ha det, eller att man ska köra utan? Vad rekomenderas?
Allt från Newbie. Två par byxor, två strumpor, en mössa och ett gulligt litet "hår"band.
En kofta, ett par tights, en kortärmad body (i större storlek) och en långärmad body. Vilka storlekar ska man ha mycket av? Så himla svårt att veta!
Muffins och färskpressad äpple,morot och ingefära. Herregud så god. Så god att ja nog måste inskaffa mig en egen presser...
min fina.
 
 
Nu är det jobb som gäller i fyra dagar innan det är dags för Håkan Hellström på Ullevi. 
(Förhoppnignsvis får jag tillbaka min himla telefon idag ockå, håll tummarna). 

Kommentera här: