Sakna listan

Inte visste jag att det var så mycket saker man inte fick göra och saker man inte fick äta medans man var gravid. Alkhol och sushi visste jag ju om, men det är ju så mycket mer. Helt plötsligt vill man hoppas studsmatta, bara för att man inte får!  Ungefär så. Så därför har jag nu listat lite saker jag kom att tänka på. Kan tänka mig att denna lista kommer plusas på, eller kanske ändras, ju längre tiden går. Får nog göra en uppdatering när jag är i vecka 35+ någonstans.
 
  1. Sushi. Alltså på riktigt. Det är min absoluta favoritmat. När jag kommer hem från BB svänger vi nog förbi något Sushihak och köper med oss lite Philadelphia rolls hem! Eller får man äta det om man ammar? (Panik googlar)
  2. Rosévin. Det är ju nästan ett måste under sommaren. Sitta i solen och ta ett glas. Jag får dock vara glad över att det finns himla många goda alkoholfria drinkar, och det är ju inte fy skam!
  3. Liseberg. Jag som älskar att åka karusell, ju snabbare, desto bättre. I år känns det lite onödigt att ens åka till Liseberg när jag inte får åka något. Himla tråkigt! Jag får väl åka allt två gånger nästa år istället! Får se till att någon som inte tycker om att åka karuseller följer med som barnvakt ;)
  4. Ost & Parmaskinka. Tänk dig en pizza med chevreost och parmaskinka...mmmm... 
  5.  Springa. Jag hade ju verkligen kommit igång med löptränigen och anmält mig till halvmarathon. Det blev ju inte ritkigt som jag tänkt mig. Men saknaden är stor,  och det är ju lite skillnad på att orka springa milen och tyckte det känns okej, från nu när man är helt anfådd efter att ha gått uppför en halv trappa....
  6. Gå snabbt. Hade också varit skönt att kunna gå i min normala takt, som är ganska snabbt. Så fort jag börjar gå för fort eller ta för lång kliv så gör sig foglossningen påmind. Det är ju något som man inte kommer sakna sen när bebben är ute iallafall!
  7. Toabesök. Att inte behöva kissa 511 gånger om dagen skulle ju kunna vara skönt. Men man får väl räkna med att det blir lite extra motion och springa fram och tillbaka till toan hela tiden :) Inget ont som inte för något gott med sig, eller hur man brukar säga. 
 
 
 

Kommentera här: