Sparkar

Nu längtar jag till helgen, ska bli skönt att vara ledig tillsammans med A och bara vara.
Vi har tänkt att äta frukost i stan sen gå en liten runda och kika lite. Måste uppdatera garderoben lite och kanske hittar vi något gulligt till bebis? På kvällen väntas det grillning med några vänner och på söndagen ska vi på lunch med hans släkt för att fira födelsedag. Låter verkligen som en bra helg måste jag säga. Enda helgen vi är lediga tillsammans på hela juli, så den ska vi ta vara på.
 
 
Jag längtar faktiskt lite till att få ledigt också. Det beror ju såklart lite på om man kommer in på något till hösten, annars kan det nog bli svårt att njuta. Men nu är det bara 14 arbetspass kvar innan det är lite ledigt iallafall. Jag ser ljuset så att säga. Sen får vi se om det blir någon semester eller vad vi nu hittar på. Beror ju lite på väder osv. Vi lämnar det öppet tills det närmar sig tror jag.
 
Och den största nyheten är ju att A fick känna en spark för första gången igår. Det var vekligen roligt. Han höll handen på magen när vi låg i sängen och helt plötsligt känner jag en sån himla hård spark, har aldrig kännt det innan och denna gången fick han känna det också. Det var som om hon sa "Hej pappa, här inne ligger jag!" Sen blev hon lugn igen med lite smårörelser som bara jag kände. A tyckte det kändes lite konstigt men tror han tyckte det var roligt också :)
 
P.s. Är det någon som har tips på bra bälten för foglossning? Vad ska man köra på? Vilket funkar bäst? Alla tips tas tacksamt emot!
 
Trevlig helg!
 
 

Kommentera här: