Vad ska du bli när du blir stor?

Jag jobbar ju som sagt som reporter under sommaren. Att vara journalist har varit något av en dröm sen jag var liten då jag alltid har älskat att skriva. Dock valde jag en utbildnign som var lite bredare, Medie- och kommunikation. För vem har hört att man kan jobba om kommunikatör? Det hade inte jag gjrot innan jag valde utbildning iallafall. Men jag tyckte det lät kul, och dessutom tyckte jag ju om Jönköping sen tidigare så det skulle nog bli bra. (Och titt så bra det blev!)
 
Nu när jag i fem veckor har jobbat som journalist så kan jag absolut tycka att det är roligt. Dock känner jag inte alls att det är lika givande som när jag hade praktik som kommunikatör. Jag tycker inte att man utvecklas så mycket, och att inte få skriva fritt förstör lite tjusningen i skrivandet. Skulle jag i framtien jobba som journalist hade jag velat skriva körnikor, eller göra stora reportage där man faktiskt också får vara lite "personlig". 
 
Jag tyckte ialalfall att jobbet som kommunikatör gav mer, och det kändes som man utvecklades och lärde sig saker varje dag, något som är vitkgit för mig i ett arbete. Att känna att man gör skillnad och dessutom lära sig nya saker är ju så roligt. Så med tiden så har faktiskt min dröm ändrat sig. Jag vill nu hellre jobba som kommunikatör, helst på en arbetsplats som gör skillnad, som tillexempel Regionen där jag hade praktik. Så det är bara att hålla tummarna för att jag eftre mammaledigheten lyckas inskaffa mig ett kommunikatörjobb där jag känner att jag får utvecklas och där det är mycket skrivande inblandat. För det är ju det jag tycker är extra roligt! 
 
Sen vet man ju så klart inte om jag ändrar mig igen, för vet ni vad, med min utbildning kan man ändra sig lite :) 

Kommentera här: