vecka 18

Idag går vi in i vecka 18, så spännande!
43% av graviditeten har gått och jag är i 5e gravidmånaden.
Bebisen väger ca 250g och är 20cm långt. Det är en enorm aktiv period för bebisen nu, hen sparkar, gör grimaser, slår kullerbyttor och vrider sig. Vid denna tid kan mamman börja känna fosterrörelser. Jag har inte känt något ännu men ser med spänning fram emot att få känna bebis för första gången :) 
 
Jag läser varje onsdag från apparna "Gravidguiden", "Preglife" och "1177 Graviditetskalender".
Det skiljer sig lite i vad som står i dessa appar så det är roligt att ha lite olika.
 
Jag mår väldigt bra och känner mig inte riktigt lika trött längre, jag behöver inte gå och lägga mig klockan 20 varje kväll nu, vilket är himla skönt. Vi har även kollat på vagn och testkört lite i butiken. Tror vi har hittat vår favorit, Crescent trike, den var lättkörd och fin. Men det är så svårt att veta vad man ska tänka på? Vi ska fråga runt lite och se vad mina vänner använder för vagn. Vi har även kommit överens om två namn, får se om vi håller fast vid dem när bebisen kommer sen :)
 
 
 
Här är två magbilder :)
 
Idag har vi faktiskt varit på långpromenad i åskan, skulle gå 6km men gick fel så vi vandrade i 8km istället. Kan påpekas att jag var tröt tnär vi väl kom hem, somnade en timme medan A lagade mat. Det var välbehövligt :)
 
Hubert har också sovit massor sedan vi kom hem,
springa fritt i upp och nedförbackar i två timmar tar på krafterna.
 
 

Kommentera här: