Förvärkar

Eftersom jag haft förvärkar på kvällar och nätter har jag som sagt haft väldigt svårt att sova under en veckas tid.
Så idag ringde jag förlossningen för att få lite hjälp.
Först tänkte de ge mig sovtablett som man egentligen inte ska ta när det närmar sig förlossning, men efter att ha undersökt mig kom hon fram till att jag får en sovdos så jag får sova ordentlgt inatt och sedan har jag alvedon. 
 
Livmodertappen var "medium" mogen och 27mm. Jag var öppen 0,5 cm och hon fick in ett finger. Hon sa även att bebis nu kan komma när som helst, och att hon inte trodde att jag skulle gå över två veckor. Vi ber en liten bön att hon har rätt. Äntligen fick jag en positiv känsla efter att ha varit hos förlossningen, eller specialmödravården som jag hamnade hos eftersom de inte hade några lediga tider på förlossningen. Men hon var så himla trevlig och pedagogisk så kändes så himla skönt. 
 
Och vilken lättnad att det faktiskt är på gång, så alla förvärkar har inte varit förjäves. Kan säga att A blev riktigt nojig nu, och vi har ju planerat att åka till Norrköping i helgen men nu vill han inte åka någonstans utan tycker vi ska vara hemma hela tiden haha. Att bebis kan komma när som helst kan ju faktiskt, som barnmorskan sa, innebära om två veckor. 
 
Men nu håller vi tummarna för att hon vill titta ut snart. Jag ska bara hinna plugga klart min första uppgift som jag täntke fixa imorrn ;)
 
 

Kommentera här: