Vecka 38

Två stora milstolpar passerades idag. Vi kom in i november som bebbe är beräknad i och vi går idag in i vecka 38.
Nu får du gärna komma lille bebis.
 
Hänt sedan sist: Egentligen känns det inte som det händer så himla mycket nytt nu. Jag är tung, blir anfådd, sover dåligt, har förvärker och härliga sammandragnignar så vardagen flyter på. Dagarna går ändå ganska snabbt, kan bero på att jag nästan varje dag sover middag, gör jag inte det lägger jag mig väldigt tidigt. Konstant trötthet när man sover så dåligt på nätterna. Men det är ju bara att vänja sig misstänker jag :) 
 
Bebis: Nu räknas bebis som färdig att födas, och hon väger cirka 3 kg. Hon är ungefär 49 cm lång. Så kanske inte är konstigt att man känner att det är trångt och tungt där inne :) 
 
Som sagt inte mycket nytt, förutom (om det är möjligt) att vi längtar ännu mer tills hon kommer. Samtidigt så är det lite läskigt. Jag är inte nervös inför förlossningen, men tanken på att jag faktiskt ska bli mamma har slagit mig och den känns lite svindlande. Vi ska liksom uppfostra en liten människa till att bli en bra och stark människa. Det är faktiskt lite läskit! Men längtan och nyfikenheten inför vem det är där inne är ännu större. Så kom snart bebbe, vi vill gärna träffa dig!
 
Stora magen.
 
 
 
 

Kommentera här: