Vecka 39

Vecka 39, vilket innebär att det är max fyra veckor kvar till bebis kommer, även om jag går över tiden. 
Men jag håller alla tummar och tår att hon bestämmer sig för att komma tidigare, imorrn tex ;)
 
Hänt sedan sist: Var hos Barnmorskan i måndags och allt såg bra ut, SF måttet hade stigt en cm och var nu på 35 och bebis hjärtslag låg på 140. Värkarna kommer och går men ingen bebis som vill titta ut ännu. Idag har jag storstädat, tvättat och handlat för att att se om det hjälper till att starta något men det enda jag kännt är sammandragningar och en jädra foglossning. Alltid något liksom :P Sitter någon inne med supertips hur man kan få bebis att vilja komma ut så tar det tacksamt emot ;) ja, jag vet att bebis kommer när hon är redo men man hoppas ju på att hon är redo snart :)
 
Bebis: Hon väger nu omking 3,2 kg och ca 50 cm lång. Bebis är förbred på att födas och via moderkakan har hon fått mycket näring och antikroppar. Bebisen hjärna utvecklas hela tiden och kommer vara färdig när hon är ca 2 år. 
 
 
 
 

Kommentera här: