Hej lilla bebis.

Hej mitt sprattlande, livliga, lilla barn.
Tänk att ditt hjärta just nu slår under mitt.
Tänk att jag kan känna dina sparkar och rörelser i min mage.
Tänk vad fantastiskt det kan kännas, att få känna dig.
 
Jag är så nyfiken på vem du är, vad du kommer tycka om och hur du ser ut.
Även fast jag inte har sett dig än så älskar jag dig massor och jag längtar så efter dig.
Är det inte konstigt att man kan känna så innan man ens träffat någon?
 
Du kommer att komma ut och vara en blandning mellan din pappa och mig, men på något 
konstigt och helt fantastiskt vis kommer du ändå vara en helt egen liten individ. 
Om ungefär två månader kommer du komma och förändra våra liv föralltid.
Vi försöker att vara förbredda, trots att vi inte riktigt vet vad som väntar oss.
Men jag kan lova dig redan nu, min ofödda lilla bebis,
att vi kommer göra allt för att du ska ha det så bra som möjligt och vi kommer alltid finnas här för dig. 
 
Ligg kvar där inne i tryggheten och gro ett tag till, och när du är redo
så ska vi också försöka att var så redo som möjligt. Och då, då ska vi äntligen träffas.
Vi längtar efter dig, något enormt. <3
 
 
 
 
 
 
1 Emma:

skriven

Så fint skrivit!! :)

Svar: Tack så mycket :)
Nuffran

Kommentera här: