Vecka 32

Välkommen vecka 32, helt galet så fort tiden går just nu!
 
Krämpr: Har fått lite mer foglossning nu och har bestämt mig för att inte jobba några fler extrapass, förutom de helgerna jag är schemalagd på, då jag känner att det blir så himla mycket värre när jag jobbat. Så har 6 pass kvar och jobbar mitt sista den 22 oktober, ca en månad innan beräknat datum. Annars är det som vanligt, man behöver en powernap lite då och då, och det gäller att tänka på hur man sitter och står eftersom ryggen tycker att det börjar bli rejält tungt nu :)
 
Hänt sedan sist: Vi var hos barnmorskan igår och alla prover såg bra ut. Magen är nu 31cm (var 28cm sist vi var där) och bebis hjärtslagen låg på 142. Som vanligt sparkade hon till barnmorskan när hon skulle lyssna på hjärtat. En riktigt liten buse har vi där inne. Vi köpte även lite krämer och inlägg som ska packas ner i BB-väskan. Känns skönt att det mesta är ordnat fall hon skulle få för sig att titta ut för tidigt. Frågan är dock när man ska packa ner kläderna? För de slappa, bekväma kläderna vill man ju använda nu innan också. Får se om jag hittar mågot mer om ja gräver lite i garderoben. 
 
Bebis: Hon väger nu cirka 1,8kg och är runt 44cm lång. Det börjar bli trångt i magen och sparkarna känns betydligt tydligare nu än för endast två veckor sedan. Bebbe sover ganska mycket men när hon väl är vaken tränar hon på att röra sig, andas och öppna och stänga ögonen. Alla fem sinnen fungerar nu. 
 
 
 
 
 

Kommentera här: