Trött morsa

Vi har en liten tös här hemma som inte vill sova på kvällarna.
Från att ha sovit eller somnat själv i spjälsängen till att inte vilja ligga själv alls.
Igår tampades vi från klockan 20 till klockan 03, ungefär, med en riktigt ledsen bebis, nästan hela tiden.
Det tar på krafterna hos både bebis och mamma kan jag säga. 
Hon somnade i kanske 2 minuter och vaknade sedan klarvaken. Riktigt jobbigt.
Speicellt när man är trött, så blir man frustrerad. Hon gråter och jag gråter. Sen blir man arg, och då får man dåligt samvete för man är arg, det är ju inte bebisens fel att hon är ledsen. Man tycker ju så synd om henne. Så hoppas vi får slippa en gråtkväll ikväll.
 
Jag misstänker att hon haft ont i magen för hon har varit lite kinkig idag också, min lilla plutta.
Idag har vi varit hos bvc också och fick lite tips på massage som vi kan köra med om det är en gasig mage som strular så hoppas det hjälper. Vi har även gjort en ny rutien som vi ska börja med varje kväll nu för att få henne att somna ordentligt. Håller tummarna för att det funkar, annars får vi testa oss fram för att se vad som funkar på henne. 
 
Hon hade växt till 55.8cm och vägde nu 5300. Skönt att hon följer kurvan och att allt såg bra ut iallafall :)
 
Nu är det en trött morsa som sitter i mjukisar framför TVn, skippade promenaden idag men gjorde min träning hemma (från Lofsans mamma träningsbok) och fixade tvätten, efter att jag hade sovit en timme till efter bvc.
 
 
 
Har ju glömt att berätta att hon ler nu, massor, och att hon "pratar" och härmar miner. Blir lika glad och gråter varje gång hon ler, min fina fina lilla tjej.
 
 
 
 
 

Kommentera här: