löpning

En av de roliga sakerna med löpning är ju att man blir bättre snabbt. Snabba resultat gör att jag håller motivation uppe och att glädjen finns där.

Just nu håller jag på med ett träningsprogram som ska göra att jag förhoppningsvis springer milen på under 58minuter och då tar mitt gamla rekord. Programmet är sjukt jobbigt men jag märker redan att jag blivit betydligt snabbare. Innan låg jag gärna i bekvämlighetszonen, där jag kunde springa länge. Men det gjorde ju inte att jag blev snabbare. Så nu hoppas jag på att detta upplägg ska göra att jag i april persar på milen.

Sedan är planen att jag ska köra på ett program för halvmaran som jag ska springa i augusti. Planen är nog att köra lite fritt i april och köra på nya programmet i maj. Antingen kör jag efter stora löparboken för kvinnor, eller så letar jag upp ett program i klockan(Garmin) igen. Jag hoppas ju såklart även där på att kunna ta mitt PB på halvmaran.


Men sedan har även en tanke vuxit fram. Om jag på alla långpass kör lite längre än vad som sägs, borde jag inte kunna köra ett maraton i september då? Är nästan en månad efter halvmaran så har tid att återhämta mig. Hade varit så himla roligt att kunna bocka av mitt första maraton i år också. Jag ska suga lite på den karamellen, men tanken finns där iallafall.



Någon annan som funderar på Helsingborg marathon??






Kommentera här: