Peking dag 3,4 och 5.

Andra dagen o Peking gick vi runt själva. Vi startade med att gå på Panjiayan marknaden. Efter det köpte vi tågbiljetter till Xian, ska ta 14 timmar men kostade
bara 158 kr! Något att tänka på när man ska köpa tågbiljetter eller gå på museeum osv är att ha med sig pass eller kopia på passet! Vi hade nämligen inte med oss pass
och stod i kö jättelänge, som tur var hade vi med oss kopior i ryggsäcken så vi fick köpt biljetterna iallafall!

Vi strosade runt i solen hela dagen och hann med bla Hutonger(Gamla stan), Beihaisjön, shoppinggatan. Vi käkade mat för ca 14 kr både till lunch och middag.
Det är lite svårt att veta vad man beställer när man tar det från gatuköken. Men vi tycker det är mycket godare än på de "dyrare" resturangerna.
Kvällen avslutades med en utgång. Drack lite vin på rummet och gick sedan till bargatan. Vi dansade och sedan träffade vi på några norrmän, såklart.
Var en mycket trevlig kväll, tog cykeltaxi hem vid 5 tiden så vi var något döda dagen efter när vi skulle på guidadtur halv 8!
Vi lyckades försova oss och fick springa ner till bilen som väntade på oss och skulle ta oss till Förbjudna staden, Himmelens tempel, Sommarpalatset.
Vi fick även se ett pärlmuseeum och hur man gör silkes tyger.

Som tur var blev vi klara ganska tidigt och vi både somna direkt när vi kom hem och sov resten av natten.

Sista heldagen i peking gick vi på The Military Mueseum of Chinese People´s Revolution. Vi unnade oss också en helkropps massage med olja.
Var både skönt och smärtsamt och man var helt öm i kroppen efteråt. Självklart fick vi ju två killar som skulle massera oss och vi fattade inte hur mycket kläder vi
skulle ta av oss så dom stod mest o fnittrade först, tills det kom en tjej som kunde lite engelska och förklarade för oss.

Vi avslutade iallafall kvällen med en utgång där vi träffade ett gäng tyskar som bjöd på precis allting.

Så visade det sig att de alla jobbade för fotbollsklubben Schalke 04. Någon var någon form av tränare om vi fattade rätt och två jobbade som jounalister som följde klubben och skrev i deras klubbtidning eller något sånt,

Ganska coolt och jävlar vilket hotell de bodde på! på vägen hem skulle vi ta nattkäk och dom bodde precis brevid där vi bodde så vi skulle bara gå in i lodbyn för att få hjälp att fixa taxi, och det vardetstörst hotellet jag sett.

När de skulle leta upp vårat hotell frågade han som jobbade där hur många stjärnor vårat hotell hade. Vi kollade på varann och Natta svarade 1 och 1halv.. Men vi fick en txi hem för 10 kr ivartfall och kom hem runt 5 på morgonen igen. Då visste vi inte ännu vilken mardrömstågresa som väntade oss..

marknaden

svalkar sig lite i solen

jurgen ville smaka vin!

Summerpalace

Silkefabriken

Förbjudnastaden

Rio o Aldo som var med ända sedan campen i mongoliet ville såklart vara med på bild! Sötisar

Eftersom vi var så fula fick vi ta kort på dom istället