4000 islands

halv fem på morgonen skulle våran pick up komma,bara att vid kvart i 5 hade fortfarandeingen bil

kommit och det stod på biljetten att bussen gick kl 5. så vi började springa runt på gatorna o l
leta efter en tuktuk, vilket inte va så enkelt så tidigt på morgonen.Och såklart ser vi minibussen

som skulle hämta upp oss åka förbi vid fem i fem, så vi sprang som dårar och hann med den iallafall.
Så ingen skada skedd och vi hann med bussen.

bara det att när vi köpte biljetterna sa dom att de skulle ta 24 h och att vi skulle övernatta
en natt på hotell, i Kambodja trodde vi. Men helt plötsligt fick vi byta buss,
och innan vi visste ordet av hade vi fått visum för Laos och var nu redan över gränsen.
Vi fattade absolut ingenting och det hade bara gått 12h.

Vi visste bara att vi skulle till 4000 islands, och trodde att vi skulle få behöva byta buss

där för att ta oss vidare till Si Phan don. Men så stannar bussen och de säger att alla

som ska till 4000 islands ska av här för att ta en båt. Vi förstod fortfaramde ingenting
och hade ingen aning om vart vi var, förutom att vi var någonstans i Laos.

Så vi frågar den ena killen om hur vi tar oss till Si phan don, och han svarar att vi är där,
namnet på området är det och det är där 4000 islands ligger. Något dumma vi kände oss!

Så vi hoppar alltså på en liten ostabil båt i ett väldigt strömt vatten, båten gick i sidled
o kom till slut till en ö som vi inte hade en aning om vart den låg eller vad den hette.

Men vi checkade in på ett hotell och såg att man kunde boka en tripp för att se de rosa delfinerna
(som natta tjatat om hela resan) och även några vattenfall. Och själva planen med att åka
dit var ju för att se delfinerna så vi snackade med några tyskar och en dansk som vi bokade

en tripp redan dagen efter. Så till slut löste det sig iallafall. även fast vi var vädligt förrvirad
till en början. Och vi fattar fortfarande inte vad killen som sålde biljetterna till oss snackade om.
Antgaligen lurade han oss bara på pengar eller så var han lika yr som vi är.

Vi har iallafall kommit på att ön heter Don det och ligger precis på gränsen till Kambodja.
(Detta kom vi på efter att ha checkat på nätet)

Så dag 2 åkte vi alltså ut för att se på delfinerna och tur hade vi, vi fick se dom hoppa
omkring o leka i det fri. Dock väldigt svårt att få på bild, dom e snabba dom jäklarna!
Vi åkte även till östasien största vattenfall och svalkade fötterna lite i det strömma vattnet.
Vi tog med en dansk o fyra tyskar på dagsutflyckten eftersom detblev billigare om vi var fler.

ser ni delfinen??

Kvällen avslutades med drickande i solnedgången med gänget utanför hotellet.
Dock blevdet ingen utgång då hela ön stängdes ner innan kl 22.30! Men vi hade trevligt iallafall.
ända tills dansken visade sig vare ett creap!