Detox

I Måndags startade jag min Detox också, 
Finns ju tusen olika varianter, men jag kör på en 3 vreckors periode tänkte jag.
Än så länge har det gått helt okej.
 
Dag 1 - väldigt hungrig, men berode mest på dålig planering av mig.
Dag 2 - Trött och lite huvudvärk framåt kvällen.
Dag 3 - Fortfarande lite trött och oerhört sugen på sötsaker!
 
Så får väl se hur detta går :) Har gått ner 6hg sen jag startade, tänkte egentligen väga mig en gång i veckan
men kunde inte låta bli idag. Dock är ju inte detta en diet som man ska gå ner utav,
utan för att rensa ur kroppen på alla gifter man samlar på sig. 
Oftast är anledningen att man går ner att vattnet i kroppen försvinner, och att man är så
nyttig och ren mat.
 
 Mycket grönt, o då självklart ekologiskt.
 
Finsn massa goda saker man kan göra om man bara låter fantasin flöda.
 
 
Saker man inte får äta under denna Detox jag kör:
 
  • Alkohol
  • Kaffe
  • Socker
  • Transfetter
  • Salt
  • Nikotin
  • Halv & Hel fabrikat
  • Vitt mjöl
  • Sötsaker
  • Lightprodukter
  • Kött ( Speicellt rött kött)
  • Tonfisk,Svärdfisk,Insjöfisk
  • Mjölprodukter
  • Gluten
  • Smör
  • Vete.
Saker man ska äta:
  • Mangel/havre/soyamjölk.
  • Turkisk/Grekisk youghurt
  • Quorn (Vissa)
  • Keso, Kesella (detta innehåller mjölk men går bra till vis del)
  • Ägg
  • Nötter
  • Ekologiskt frukt och grönsaker
  • Bönor
  • Svamp
  • Tofu
  • Quina/Råris/Vildris
  • Fetaost /Mozarellaost
  • Honung
  • Grönt te
Så ska man tänka på att dricka ca 2-3liter vatten varje dag. 
 
en frukostvariant
 
ännu en.
 
 
 

Kommentera här: