viktresa

Hejsan hoppsan!
Tänkte berätta lite om min viktresa jag håller på med nu,
lyckades gå upp ganska mycket i vikt (vilket inte var så svårt haha) när jag o A blev sambos.
Ni vet det klasiska, myskvällar med för mycket godis o hämtmat. Lätt hänt!
 
Men nu kände vi både två att vi måste ta tag i det. Så i början av december körde jag en kickstart med vitaminfasta. Vilket innebar att man fastar i 10dagar men dricker vitamindrycker och äter soppa.
De två första dagarna ska man vänja magen vid fastan så då äter man lite filmjölk osv,
likadant de sista två dagarna. Det var lite påfrestande och de tre första dagarna var jag väldigt trött och hade låg energi men dag fyra vände det och jag kände mig piggare än någonsin. HÄR hittar ni information om det, finns att köpa och allt som du behöver ingår, räcker för att köra två ggr :)
 
Och nu efter nyår körde vi igång med LCHF, som jag har kört tidigare. Det bästa är att man inte behöver gå och vara hungrig och man får äta massa gott. Dessutom mår min mage så mycket bättre av denna kost och jag slipper gå runt och vara uppblåst. Jag kör på en liberal lchf vilket innebär 20g kolhydrater om dagen. Vi har tagit bort rotfrukt, pasta, potatis och bröd. Alltså alla snabba kolhydrater. Kosten kostar lite mer men jag är supernöjd. HÄR finns mer grundläggande inofrmation om LCHF om någon är intresserad :) Det som är bra med lchf är att det funkar både för underviktiga och överviktiga, det hjälper en alltså att hitta sin ideal vikt.
På fem veckor har jag lyckas gå ner 6kg och det känns jätteskönt. Mitt mål är runt 64kg så har en bit kvar men det gör inget. Min energi är tillbaka och jag har hittat glädjen i träningen igen. 
 
 
 
Sallad, kött, massa goda såser och fett - lchfkost.
 
 
 
 

Kommentera här: