Dagen efter

 
Idag, 23 mars 2016, ska vardagen fortsätta som vanligt. Gent är sig likt med trafik och folk som springer omkring upptagna med sin vardag. Vi går med tvätten och ska senare på föreläsning och fira födelsedag. Är det inte konstigt att allt fortsätter precis som vanligt efter en sådan hemsk sak? Vi får vara glada över att vi faktiskt kan gå vidare som vanligt. För fler familjer kommer vardagen aldrig mer bli som vanligt pga det som hände igår. Jag försöker välja att se det som är bra. Jag är tacksam att mitt liv kan fortsätta som vanligt, att alla mina nära och kära mår bra, att jag får gå till skolan idag, att jag kan äta middag med mina vänner ikväll. Jag väljer att se bortom paniken och våldet, och istället ser jag alla fina människor som samlas på gator och torg i Bryssel för att söka tröst hos varandra och tända ljus. Det ända man ser på dessa bilder är kärlek. Precis som världen borde se ut. Det är hemskt att något sådant här ska ske för att vi ska se det, för att vi ska stanna upp och vara tacksama. En viktigt påminelse till mig själv. Kom ihåg att stanna upp ibland, och bara vara tacksam och nöjd. Trots att vardagen fortsätter sänder jag mina tankar till de drabbade. 
One World, One Love

Kommentera här: