Hjärtslag

Idag fick vi lyssna på bebis hjärtslag för första gången. Så himla mysigt och häftigt. 
Skönt att bebis verkar må bra och att måttet på magen också såg ut att vara bra :) Skönt det. 
Hon tyckte tydligen inte om att vi lyssnade på hjärtat för hon flyttade på sig för att slippa haha. 
 
Men allting såg som sagt bra ut och mina testar var också bra. Nästa vecka måste jag ta reda på vad jag är för blodgrupp, vilket är vädligt onödigt eftersom jag ger blod och redan vet. Men tydligen måste alla göra det vid varje graviditet, det blir dock bökigt för mig som pendlar till jobbet och måste jobba från Jönköping istället. Men det löser sig :) I vecka 28 måste jag också göra graviddiabetes test eftersom vi har diabetes i familjen. Får hoppas att det också går bra. Har fått lite information om det som jag ska läsa ikväll tänkte jag. Vi fick även information om amning som vi skulle läsa på tills nästa gång vi ska tillbaka, om fyra veckor.  Spännande!
 
 
 

Kommentera här: