vecka 21

Idag går vi in i vecka 21,herregud vad tiden går fort. Magen växer som bara den och bio oil på brösten är ett måste nu när bristningarna har kommit. Är ju inte hela världen att ha lite bristnignar där, men jag smörjer där och på magen iallafall.

 

Sen förra veckan har jag nog fått mer halsbränna, speciellt när jag jobbar och går upp väldigt tidigt. För det är bara på mornarna det kommer, såklart med lite härliga sura uppstötnignar. love it! Jag måste helt enkelt få mer sovmornar så jag slipper det. Eller?

 

Det störa som hänt sen sist är att jag faktiskt kände bebis i måndags, alltså första gången jag var helt säker på att det var hon och inte magen som kurra. Kändes lite som en mask som ålade runt. Så himla häftigt! Jag låg i sängen och ropade på A som kom inspringade, han blev dock väldigt besviken när han inte kunde känna något haha. jag fick förklara att det nog dröjer lite till innan han kan börja känna lilla bebis. Men jag tror ju på att det blir en fotbollsspelare så är nog bara en tidsfråga tills sparkarna kommer ordentligt. Jag är verkligen så glad att jag äntligen fått känna bebis, tror nog att jag gjort det innan också men att jag då inte varit helt säker. Men känns mest när jag ligger still på rygg, då känns det nedanför naveln. Bebis låg väldigt långt ned, och moderkakan låg vid bukvägg, så det ska ju gå att känna nu :)

 

Under vecka 21 är bebis 26cm och väger 400gram. Hon reagerar både på ljud och ljus nu. Så nu ska jag se till att sjunga för henne varje kväll... eller så ska hon få slippa det. A kan få spela gitarr för henne istället! Bebisen har nu alla sina kroppsdelar på plats och samlar på sig mer fett som näringsreserv. Bebisen är fortfarnde för liten för att överleva utanför magen. Så hon får helt enkelt ligga kvar där inne o jäsa ordentligt. 

 

 

Kommentera här: