vecka 23

Vecka 23:
Krämpor: Alltså, hur mycket kan en livmoder träna sig? Fortsätter den så här enda fram till förlossningen så kommer den vara kung på att föda haha. Dock är det inte riktigt lika gött att gå runt med "mensvärk" av och till. Men jag ska inte störa sammandragningar, antar att det är en bra grej att träna sig. Annars är det som vanligt, foglossningen har börjat kännas mer, eller så är det jag som stressar mer. Kan även bero på att jag jobbat kväll i snart två veckor och inte hunnit träna. Halsbrännan gör sig påmind lite titt som tätt. Men än så länge så är allt det här bara småkrämpor och egentligen ingenting att klaga över. Skönt dock att det inte är något allvarligt än så länge utan att man (trots lite skitdagar) mår bra. 
 
Jag har väldigt konstiga drömmar på nätterna också. Det har jag haft ganska länge men man kommer ju typ ihåg allt nu. Oftast är A eller bebisen med i drömmarna. Och oftast är de väldigt.. ehm.. annorlunda. Kanske är det därför man inte känner sig lika utvilad för att man drömmer så mycket? Det här med minst 10 timmar sömn fungerar ju tyvärr inte alltid. Men efter 23 veckor borde man ju vänja sig vid att gå och lägga sig tidigt :) 
 
Hänt sedan sist: Förutom att magen växer så har bebis även utvecklats lite där inne. Bebis väger nu 550 gram och är 28 cm lång. Redan nu har bebis faktiskt en chans att överleva om hon skulle bestämma sig för att komma ut, Vilket vi såklart inte hoppas på. Hon kan nog allt stanna där inne ett tag till och växa till sig lite. Att vi pratar och sjunger för bebis kan även hjälpa henne att utveckla sina nervsystem. Jag kan stå för pratandet så får A stå för sjungandet.. Bebis hickar tydligen mycket nu också, tyävrr är det inte något jag har kännt av än, men hoppas på att det kommer snart. Längtar så mycket till att A också ska få känna henne ju :) 
 
 
1 Lovisa Bjälke:

skriven

Äter du halsbränna tabletter? Finns speciella för gravida på Apoteket, hjälpte en hel del för mig! Speciellt i slutet när jag fick mycket sura uppstötningar också. 😅

Svar: Nej det har jag inte börjat med. kanske bäst att köpa hem ett par så man har fall det blir värre :) tack för tipset!
Nuffran

Kommentera här: