Vecka 20

Idag går vi in i vecka 20, vilket betyder halvvägs!! Så himla kul.
På ett sätt känns det som om man har varit gravid jättelänge, och på ett annat sätt
känns det som vi precis fick reda på det. Så konstigt det där.
 
Och igår hade jag faktiskt energi till att gå till gymmet, jag körde varken hårt eller speciellt
tungt, men jag var där och cyklade en halvtimme och tränade upp ryggen lite.
Har börjat känna av foglossningen allt mer så nu måste bäckenet och ryggen tränas upp
så kroppen orkar 20 veckor till :) Jag har gjort ett litet upplägg som är uppdelat på tre pass i veckan.
Känns faktiskt väldigt bra och ska försöka röra mig lite mer i vardagen också.
Dock inga trappor eller snabba promenader, har läst att det kan förvärra foglossningen.
Men lite långsammare och flera korta promenader kan man göra.
 
Så vecka 20 alltså, bebisen är nu ca 24cm lång och väger 350 gram.
nu växer barnet snabbt och utvecklar känsel, som smärta, och smak. Fram till nu växer
alla bebiser ungefär lika mycket, men nu börjar det bli skillnad.
En del bebisar blir långa och smala och en del korta och knubbiga :)
 
 
 
Och imorgon ska vi äntligen på ultraljud igen och få så vår lilla bebis. 
Alltid lika spännade och roligt.
 
 
 

Kommentera här: