BB-väskan

Nu är nästan allt packat till BB-väskan. Bebis lilla skötväska är klar, i min återstår det lite till. 
Men är det något jag har glömt eller har jag fått med det mesta? :) Är det något som A borde packa med sig? 
 
Bebis väska:
  • Två pyjamasar
  • Overall
  • Tre bodys
  • Fyra byxor
  • En tjocktröja
  • Två dreglisar
  • Handduk
  • Kräkhanddukar
  • Några blöjor
  • 3 Mössor (två tunna, en tjock)
  • Två strumpor
  • Tossar
  • Vantar
  • Baby wipes
  • Snuttis
  • Gosedjur
  • Filt
  • Napp
  • Napphållare
  • Bepanthen
  • Nagelfil & sax
Bilbarnstolen ska självklart vara med också, likaså babynestet som ska hämtas idag.
 
Min BB-väska:
  • Morgonrock
  • Tofflor
  • Handduk
  • Toapapper
  • Bindor
  • Sugrör
  • Dextrosol
  • Tuggummi
  • Förlossningsbrev
  • Amningsplan
  • Toffsar
  • Tandkräm
  • Schampo & balsam
  • Torrschampo
  • Läppsyl
  • Deo
  • Alvedon
  • Amningsinlägg
  • Tidningar
  • Strumpor
  • Två amningslinen
Saker som ska packas ner:
  • AmningsBH
  • Byxor
  • Tröja
  • Trosor
  • Tandborste
  • Tvål
  • Vattenflaska
  • Vetekudde
  • Mobilladdare
  • Mobil
  • Kamera & laddare
  • Något att äta & dricka
 
Bebbes saker som ska med till förlossningen. 
 
1 1plus1blir3/nouw.se:

skriven

Fick tips av någon att man skulle ta med nässpray för att underlätta vid andningen om man blev lite täpt :)

Svar: Tack för tipset! Det ska packas ner :)
Nuffran

2 1plus1blir3/nouw.se:

skriven

Fick tips av någon att man skulle ta med nässpray för att underlätta vid andningen om man blev lite täpt :)

3 Angelica Furevi:

skriven

Får du komma in på Ryhov så finns där blöjor, bindor, nättrosor, baby olja, nagelfilar och tops på BB :) man får även en skön ”sjukhus pyjamas” som alla går runt i :) sugrör behöver du inte helller ta med dig, det får du på förlossningen :)

Lypsyl är ett måste! Och nässpray saknade jag under min förlossning så det är ett bra tips.

Handdukarna tyckte jag vad helt okej :)

Förlossningsbrev och amningsplan var det ingen som kollade på när jag var här. De frågade allt istället.

Lycka till när det nu blir dags! Kom hem i torsdags med lillen som hade bråttom ut och inatt har vi tillbringat en natt på BB för lite solarium.

Kramar från Angelica

Svar: Tack för tipsen :) Och stort Grattis till eran fina tjej <3 Kram
Nuffran

Kommentera här: