Vecka 30

Krämpor: Har fått mer sammandragningar nu och oftast när jag går så känns det som om magen är en stor badboll. Stenhård! Men det är väl så det ska vara när det endast är 10(!!) veckor kvar. Annars är det som vanligt, svårt att sova en hel natt. Men jag kan fortfarande sova på ryggen ibland, men tydligen kan man inte ligga för länge i likadan ställning, rygg, höft och nacke värker så då vet man att det är dags att byta ;D. 
 
Hänt sedan sist: Vi har varit på både profylaxkurs och "att bli familj"- kurs på familjecentralen. Jag tycker både kruserna har varit bra och tror faktiskt att man har nytta av de sedan. Sen är det alltid roligt att träffa andra pregon och prata tankar. Bebis har dessutom börjat sparka allt mer, vilket jag tycker bara är roligt eftersom jag annars inte har kännt så himla mycket.  Nu kan man verkligen se hur hela magen rör sig, så spännande! På söndag ska vi äntligen gå på gravidfotograferingen som jag bokade för säkert mer än 20 veckor sedan :) Ska bli så roligt!!
 
 
Bebis: Hon väger ungefär 1,4 kg och är ca 41 cm, dock kan det skilja väldigt mycket från bebis till bebis nu. Bebis kommer öka med ungefär 200gram i veckan fram till förlossningen. Hon kan fortfarande röra sig och behöver inte lägga sig till rätta med huvudet nedåt ännu. Lungorna, musklerna och hjärnan fortsätter sin utveckling och skelettet hårdnar ännu mer. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: