Vecka 31

Välkommen vecka 31, nu är det endast 9(!!!!) veckor kvar till BF!!! <3
 
Krämpor: Har haft väldigt mycket sammandragningar som kommer oftare och oftare, och inte endast när man rör på sig. Även ryggen värker lite mer nu, vilket inte är så konstigt när man är "lite" framtung ;).
 
Hänt sedan sist: Jag var faktiskt på förlossningen igår för att jag haft så pass mycket sammandragningar och ville egentligen bara kolla så att allt såg bra ut och det var faktiskt skönt att jag fick komma in ganska direkt för man blir ju orolig. Fick kolla hjärtljud, sammandragnignar, gjorde ultaljud och gynunderöskning. Först misstänkte barnmorskan (som måste varit ny, för det har aldrig gjort så ont när jag gjort gynundersökning) att jag hade haft vattenavgång, som tur är var det en mer erfaren barnmorska med som sa att det inte var vattenavgång, vilket var en enorm lättnad. Dock slarvade de bort urinprovet så jag måste till vårdcentralen imorrn för att lämna ett nytt. Blev så lättad igår och lite arg och ledsen över gynundersökningen att jag satt mig i bilen och böla på vägen hem. Men bebis mådde bra där inne och hon hade tillräckligt med fostervatten :) Dessutom hade hon redan vänt sig med huvudet nedåt, vilket vi redan misstänkte. Inte bara för att det är något som trycker på nedåt och man går som en elefant, men vi tror att vi såg när hon vände sig för hela magen rörde sig och så mycket har det aldrig känts innan :) 
 
Mina fingrar har också svullnat mer, så mycket att jag knappt fick bort förlovningsringen idag, med massor vatten kom den till slut av, så nu får ringen sitta i halsbandet till fingrarna blir normala igen haha. 
 
Bebis: Hon är nu ca 43 cm lång och väger ungefär 1,6 kg. Hennes naglar når nu upp till fingertopparna och hon kan fokuera med blicken bättre. Dessutom ser hon större skillnad mellan mörker och ljus och hon kan känna igen musik. Är det kanske därför hon sparkar när jag sjunger för henne varje kväl? Eller är det för jag sjunger så falskt så hon vill att jag ska sluta? Ingen som vet.. ;)
 
 
 
 
 

Kommentera här: