milen

Hade ju som mål att ta mitt rekord på milen, och ett mål att springa milen innan Hedvig blev 9 månader. Så i lördags sprang jag två varv runt Rocksjön. Det blev dock ingen rekord tid. 1.04, med en hastighet på 6.25. det var dock det snabbaste på mycket länge under en så lång sträcka.

Allt som allt är jag ändå nöjd att jag kunde springa en mil utan att få ont, och för mig ett skapligt tempo.

Vet inte riktigt vad jag tänkte när jag trodde att jag skulle kunna ta rekordet nu? Låt oss jämföra förutsättningarna. Sist hade det gått ca ett år och fem månader sedan jag födde, denna gången åtta och en halv. Då hade jag lyckats gå ner mer i vikt, jag sprang nu alltså och vägde ca 6 kg mer. Då var det vår, varmt väder och dessutom ett "tävlingslopp" vilket brukar göra att man springer lite fortare bara av adrenalinet. Denna gång hade jag inte sprungit en sådan lång sträcka på över 1,5 år, det var snöblaskitregn och minusgrader..
Så ja, jag är helt enkelt supernöjd iallafall! Och till Hedvigs 1 årsdag (30 mars) hoppas jag på att kunna ta mitt gamla rekord på 59.47! 

Någon mer som vill vara med på utmaningen att springa milen under timmen innan 1 april??
Lägg till mig på Runkeeper: [email protected]
Kör på Runkeeper tills jag inskaffat en löpaeklocka, vilket jag hoppas blir snart. 



Kommentera här: