spring spring spring

Nu har jag alltså anmält mig både till Jönköping halvmara, och till Helsingborg marathon tre veckor senare 😂🙈

Alltså vad håller jag på med? Ska jag springa över fyra mil ?! Sjukt läskigt, men också så himla roligt.
Vilken utmaning! 

Målet med halvmaran är ju att få en snabbare tid än sist. Men på maratonloppet är målet att klara det. Hade varit kul att klara under 5 timmar, men allt under 6 timmar är helt klart godkänt. 

Så nu håller jag på att lägga upp en plan hur träningen ska gå till, och jag läser allt jag kommer över hur man ska tänka innan och under loppet. Vad.man behöver för grejer osv. Har ni några tips?
Just nu håller jag ju på med ett träningsprogram som ska få mig snabbare på milen. Så springer ju redan 3 gånger i veckan. I april tar detta progam slut så då ska jag eventuellt köra en galen utmaning tillsammans med min bror, annars kör jag lite på känsla 2-3 veckor (men såklart med minst tre pass i veckan) sedan startar jag den riktiga maratonträningen 1 maj. Jag har ju sprungit regelbundet sen juli, litet uppehåll på några veckor pga höfterna, men har ändå hållt igång hela hösten så känns som om jag kommer vara redo i september för en rejäl utmaning.


Så ni får gärna komma och heja på. I Jönköping är det helgen den 14 augusti, och i Helsingborg är det helgen den 4 september. Det ska drickas bubbel efter målgången i Helsingborg kan jag lova 🍾🥂



Kommentera här: