Föräldraledig

Eftersom jag gärna är hemma så länge som möjligt med barnen, och August har nytt jobb är jag föräldraledig mest även denna gång.

Inget mig emot. Så jag är helt föräldraledig till oktober i år. Det betyder att jag varit hemma ett år och sju månader. Men i oktober går jag på och börjar jobba 50%, vilket även August gör. Så vår plan är (läs min, då August egentligen tycker att hon kan börja förskolan mycket tidigare) att hon börjar förskolan i januari 2022, alltså om ganska exakt ett år. Jag ska då jobba 75%, hur mycket August ska jobba efter januari har vi inte bestämt, om jag får gissa går han på 100% igen men vi får se.hae fått klartecken från jobbet att detta är okej så känns himla bra. 

Så hon kommer vara nästan 22, månader, alltså nästan 2 år när hon börjar föris. Det känns bra för mig. Så får vi se om jag nöjer mig med 75% eller om jag vill gå ner mer. Tycker att det är väldigt jobbigt att vara ifrån barnen, även fast jag älskar mitt jobb 🙈

Hur kan man inte vilja vara med de här två så mycket man bara kan??? 😍😍😍

Kommentera här: